Kladdkaka

Recept:
225g smält smör eller margarin
3dl strösocker 
2dl brunt farinsocker 
1msk vanoljsocker 
4 ägg
3,5dl vetemjöl 
1dl kakao
1 krm salt

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret. Häll alla ingredienser i en bunke/skål och blanda (inte vispa) samman till en jämn smet.
Klä en springform. Jag använde mig av en hjärtformad då det är Alla hjärtans dag idag när jag bakade denna. ❤️
Grädda kakan i mitten av ugnen på ca 25minuter. Tills kanterna börjar bli fasta. Då är kakan klar. Låt svalna helt innan servering.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kidzbytjn.blogg.se

Jag heter Therese, är 36år och bor i Sundsvall med mina två barn. Jag tycker om att äta och dricka gott och tycker det är trevligt med hembakat/lagat ibland. Tänkte dela dom recept jag använder mig av vid bak och matlagning. Jag hoppas du ska hitta något som faller dig i smaken 😊

RSS 2.0