Trillingnöt

Allas favorit, trillingnöten.
Hur kunde dom ta bort den mest omtyckta pralinen från Aladdin och Paradis askarna?!
Tur det inte är så svårt att göra egna då 😇

Du behöver
200g Hasselnötter 
200g Choklad Ljus eller Mörk efter smak

Gör såhär
Rosta nötterna på en plåt i ugnen. 180grader i ca 20minuter.
Lägg dom sedan i en handduk och gnugga tills det mesta av skalet lossnat.
Lägg nötterna i en liten skål.
Smält chokladen. Spara en del till temperering. Temputera den smälta chokladen med chokladen som är kvar tills allt smält ihop och är klumpfritt.
Häll över en del av chokladen och rör tills alla nötter är chokladtäckt. 
Portionera ut nötterna tre och tre på ett bakplåtspapper. Häll sedan över överbliven choklad från chokladskålen i en spritspåse och spritsa tunna sträck över nötterna.
Låt stelna helt innan dom förvaras i en burk eller liknande. 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kidzbytjn.blogg.se

Jag heter Therese, är 36år och bor i Sundsvall med mina två barn. Jag tycker om att äta och dricka gott och tycker det är trevligt med hembakat/lagat ibland. Tänkte dela dom recept jag använder mig av vid bak och matlagning. Jag hoppas du ska hitta något som faller dig i smaken 😊

RSS 2.0