Rischoklad

Detta måste vara det lättaste julgodiset man kan gör. Det går inte att misslyckas. Och det är så himla gott.


Det du behöver
200gram choklad (Ljus eller mörk efter smak)
Puffat ris 

Gör såhär 
Finhacka chokladen och smält den. Lämna lite choklad till temperering.
När chokladen är smält så tillsätt den sparade chokladen och rör tills den är slät. 
Häll på riset och rör tills allt ris är täckt av chokladen.
Lägg på bakplåtspapper alternativ i en form klädd i bakplåtspapper.
Låt svalna helt innan den skärs upp i önskade stora bitar.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kidzbytjn.blogg.se

Jag heter Therese, är 36år och bor i Sundsvall med mina två barn. Jag tycker om att äta och dricka gott och tycker det är trevligt med hembakat/lagat ibland. Tänkte dela dom recept jag använder mig av vid bak och matlagning. Jag hoppas du ska hitta något som faller dig i smaken 😊

RSS 2.0