Marsipankulor

Så gott och så enkelt att göra.


Du behöver 
300g Marsipan 
200g choklad

Jag använde mig av Odense Marsipan med salt karamell då jag fick det i min senaste smakbox.
Jag brukar köra vanlig annars.

Gör såhär 
Dela upp marsipanen i lagom stora och någorlunda jämna bitar. Rulla dom och lägg sedan åt sidan medan du smälter chokladen.
Spara en del av chokladen att blanda ut med när den andra är smält så chokladen tempereras.
Låt kulorna rulla i chokladen och lägg sedan på bakplåtspapper tills dom stelnat. Jag toppade mina med lite salt.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kidzbytjn.blogg.se

Jag heter Therese, är 36år och bor i Sundsvall med mina två barn. Jag tycker om att äta och dricka gott och tycker det är trevligt med hembakat/lagat ibland. Tänkte dela dom recept jag använder mig av vid bak och matlagning. Jag hoppas du ska hitta något som faller dig i smaken 😊

RSS 2.0