Jordnötsrutor

Även kallad snickersrutor av vissa.
Farligt gott



Du behöver
10dl cornflakes (krossade)
350g jordnötssmör 
2dl sirap
1dl strösocker
1krm salt 
1dl riven kokos
200g choklad (valfri)
Flingsalt 

Gör såhär
Värm jordnötssmör, sirap, socker och salt i en kastrull på medelvärme, tills sockret smällt. 
Har du en tillräckligt stor kastrull så blanda i cornflakes och kokos i smeten. Annars blanda i en bunke.
Häll blandningen i en form iklädd bakplåtspapper. Platta till så den blir jämn.
Smält chokladen och bre ett jämnt lager över kakan. Strö över Flingsalt. Låt stelna helt I kylen innan du skär önskade stora bitar.
Förvaras i kylen.














Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kidzbytjn.blogg.se

Jag heter Therese, är 36år och bor i Sundsvall med mina två barn. Jag tycker om att äta och dricka gott och tycker det är trevligt med hembakat/lagat ibland. Tänkte dela dom recept jag använder mig av vid bak och matlagning. Jag hoppas du ska hitta något som faller dig i smaken 😊

RSS 2.0