Havrerutor

Supergoda och enkla havrerutor som görs i långpanna. 



Du behöver 
200g smör eller margarin 
2dl strösocker 
6dl havregryn 
1,5 tsk bakpulver 
3msk vetemjöl 
3msk ljus sirap 

Gör såhär
Smält smöret på medelvärde.
Under tiden blandar du alla övriga ingredienser i en rymlig skål eller bunke och tillsätter smöret när det är helt smällt.
Blanda väl. Häll sedan smeten i en långpanna klädd med bakplåtspapper. Platta ut den över plåten och grädda sedan mitt i ugnen på 175grader i 15minuter.
Vänta några minuter innan du skär upp önskad storlek på bitarna. Men inte för länge.
När dom svalnar helt kan dom packiteras i en burk eller påse beroende på vad man känner för. 










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kidzbytjn.blogg.se

Jag heter Therese, är 36år och bor i Sundsvall med mina två barn. Jag tycker om att äta och dricka gott och tycker det är trevligt med hembakat/lagat ibland. Tänkte dela dom recept jag använder mig av vid bak och matlagning. Jag hoppas du ska hitta något som faller dig i smaken 😊

RSS 2.0