Choklad Fudge đŸ€¶đŸŒđŸŹ

Supergod och enkel julgodis att göra



Allt du behöver Ă€r 
3 dl grÀdde
3dl strösocker
2dl ljus sirap
1tsk havssalt 
100g smör eller margarin
200g choklad 

Gör sÄhÀr
Koka upp grÀdde, socker och sirap tills allt smÀllt ihop och du kan göra kulprovet precis som nÀr man kokar knÀck.
Ta dÄ bort kastrullen frÄn den varma plattan och rör i salt, chokladen och smöret tills allt Àr en slÀt smet.
KlÀ en form med bakplÄtspapper och höll över smeten.
LÄt stelna helt i kylen innan du skÀr upp önskade portionsbitar.
Sen Ă€r det bara att hugga in. 😋




Tips!
Det gĂ„r att variera vilken choklad man vill anvĂ€nda, ljus, mörk, vit eller till och med en smaksatt som tex Marabou Apelsinkrokant 👌




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kidzbytjn.blogg.se

Jag heter Therese, Ă€r 36Ă„r och bor i Sundsvall med mina tvĂ„ barn. Jag tycker om att Ă€ta och dricka gott och tycker det Ă€r trevligt med hembakat/lagat ibland. TĂ€nkte dela dom recept jag anvĂ€nder mig av vid bak och matlagning. Jag hoppas du ska hitta nĂ„got som faller dig i smaken 😊

RSS 2.0